این شمع های دارای پلاتین زمینی هستد که نصف حالت معمولی طول دارند و باعث ایجاد جرقه به صورت زاویه دار میشوند.طبق این پدیده احتراق به صورت کامل تری در محفظه ایجاد شده و سبب بهبود عملکرد خودرو می شود.این قضیه تا مدت ها یک راز بین دارندگان خودرو های ریس و تاریخچه ان به دهه 60 میلادی باز میگرده است.انجام این عمل برای خودرو های ریس که دارای تراکم بالا، دمای حرارتی بالا بوده و حجم سوخت بیشتری به سیلندر تزرق می کنند،مانند خودرو های دارای توربوبسیار مناسب است.این پدیده مسبب افزایش توان خودرو و مسافت پیموده شده به دلیل احتراق کامل تر خواهد بود.در حال حاضر اکثر شمع های جدید این طرح را بر روی شمع ها پیاده کرده اند.البته به دلیل گران بودن این شمع ها بعضی افراد به صورت دستی این کار را بر روی شمع های معمولی انجام می دهند. لازم به ذکر است این عزیزان در تمام ایام جنگ با پرواز های شبانه روزی خود تمام تحرکات هوایی و زمینی دشمن رو کنترل می کردند و به قول همین بچه ها ، خلبان های شکاری عراقی به محض نشستن پشت فرمون میگ های مجهز خود همین که استارت می زدند ، ان ها متوجه شده و به پست فرماندهی مناطق اطلاع می دادند و آن ها هم اولین کاری که می کردند به صدا در اوردن آژیر قرمز بود و حتمآ یادتونه در مقطعی از جنگ که آمریکایی ها با استقرار اسکادرانی از هواپیماهای ” آواکس ” در خاک عربستان ، تمام اطلاعات و آرایش جنگی ما رو به ستاد های فرماندهی عراقی ها می دادند !

وقتی مدتی از حضور بچه های تجسس در کردستان می گذرد ، ناگهان به ذهن یکی از فرماندهان با تجربه نیروی هوایی خطور می کند ؛ای دل غافل ! دیگر کار به جایی رسیده بود که این رادیو عملآ و به قول معروف آشکارا پیام های مخرب خود را برای اعضایش قرائت می کرد و در فواصل معین هم به تبلیغات کاذب می پرداخت .. سازمان های امنیتی و تیم های تجسس جستجوی گسترده ای رو برای کشف این ایستگاه رادیویی آغاز کرده بود . دنده ای که من استفاده کردم از مجموعه دنده های Tamiya است که مدت ها قبل خریداری کردم. خوب یادمه بعد از افشاء شدن چهره تروریستی سازمان ، رادیو مجاهد تنها رسانه ای بود که فرماندهان و سران از آن به عنوان سازماندهی نیروهای خود استفاده می کردند. در باره نقش حساس این رادیو باید افزود : منافقین استفاده های کاربردی فراوانی از این رادیو می کردند .. مخصوصآ شاخه نظامی آن که بخش ترور های کور را به عهده داشت ، از این امواج در رساندن پیام رمز در ساعات معین به سرپل های عملیاتی خویش استفاده می کردند! و گویندگان جلف صدای منافق با قدرت تمام در تمام مدت شبانه روز اقدام به ارسال پیام و تضعیف قوای مسلح ایران می پردازد .. و خیلی راحت با عوامل خود و شاخه های نظامی ارتباط برقرار می کنند !

مشخص بود که این جنایتکاران بدین وسیله با نیروهای خود در ارتباط اند. اما بعد از چند روز مشخص می شود بعد از انجام عمل تروریستی از یکی از مرزهای شمالی کشور رو ترک کرده است .. ! وقتی سنسور مپ از کار می افتد یا درست عمل نمی کند ، خودرو از کار می افتد ؛ زیرا این سنسور در مجرای ورودی هوا به موتور خودرو نصب می شود و با یک شلنگ به دریچه ورودی هوا در منیفولد هوا اتصال دارد . برای مدتی حدود چند ماه هم کاملا درست شده بود! درد آور ترین مورد ، فرار یک فروند هواپیمای تامکت به خاک عراق بود که خوشبختانه بر اثر وحشت نیروهای عراقی و تصور ساختگی بودن هماهنگی های خائنانه دو نفر خلبان هواپیما توسط چند فروند میگ عراقی تعقیب و در نهایت مورد اصابت قرار می گیرد و هواپیما در نزدیکی باند به زمین خورده و متلاشی می شود ! و داغ تحقیق از گربه های قهرمان(منظور تامکت است) رو به دل دشمن می گذارد ! از سوی دیگر قبلآ با پرسنل خبره تیم شناسایی و عملیات خفاش که مسئول کار با سیستم های الکترونیک و تجهیزات هواپیما هستند ، در باره حساسیت موضوع و همچنین امنیت ملی صحبت شده است و پرسنل کارآزموده به خوبی می دونند که در کوهستان به دنبال چه چیزی باشند .

خلبان بقدری راحت و جالب در ارتفاع بسیار پائین هواپیمای غول پیکر رو از لای شکاف درز ها عبور می داد ، که حتی اوای عاشقانه موش های کور با یک دیگر هم توسط برادران اطلاعات عملیات رصد می شد .. ! هنگامی که روتور نسبت به بدنه پمپ به صورت هم محور قرارگیرد ، حجم جابه جایی پمپ صفر خواهد شد. آن ها ابتدا با ارسال پارازیت های قوی سعی در اختلال امواج رادیو مجاهد رو داشتند .. اما منافقین با جا به جایی سرور یا فرستنده اصلی ، امواج پارازیت رو خنثی می کرد .. ! آن ها در این راه تا جایی پیش رفته بودند که در ساعاتی از شبانه روز با مخطاب قرار دادن خلبانان نیروی هوایی و ارایه مختصات جغرافیایی باند های فرود در خاک عراق از ان ها دعوت می کردند با پشت کردن به نظام و پیوستن به ارتش تراتل مزدا آزادیبخش عراق ! آن ها به شیوه گویندگان رادیو عراق مرتب در حال تضعیف نیروهای رزمی کشور و خصوصا خانواده هاشون بودند .. ! البته متآسفانه باید بگویم بعضی از خلبانان به دلیل مشکلاتی که برای ان ها به وجود امده بود و احیانآ حرمت شکنی های نابخرادنه توسط بعضی افراد غیر مسئول و حتی مسایل و مشکلات خانوادگی باعث شده بود به عنوان اخرین گزینه ، گول وعده های کاذب تبلیغات دشمن رو خورده و در کمال نامردی با برداشتن هواپیما راهی خاک دشمن شوند !

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *