زمانی راجع به اتومبیلهای دیزلی حرف میکنیم، بسیاری از کشندههایی که در مرز و بوم دارند تردد مینمایند و عمل حمل و نقل را برعهده دارند، در کشور ایران تولید نشدهاند، اما پیستونش امروز زمانی رسیده به تعمیر و مکانیک باز میکند، قبلا این پیستون می بایست از بیرون باز می شد و بر روی همین موتور تعمیری کارگزاشتن میشد، ولی امروز خوشبختانه ما اشکال کامیونها، انواع بنز؛ بنز 10 تن، ولو، FH12، FH13، انواع پیستونهای اینها را ما به تنوع زیاد بالا؛ حداقل از همین 74 جور پیستونی که ما تولید میکنیم، حداقل 50 درصدش گونه های پیستون کامیونها و کشندهها هستند. شیرون از ۶ مبدل کاتالیست، ۱۰ رادیاتور، ۴ توربوشارژر ، ۳۲ انژکتور و بزرگترین کلاچ اتومبیل های جادهای استعمال میکند. شیرون از پیشرانهی ۱۶ سیلندر W رخ فول واگن حساس حجم ۸ لیتر استفاده میکند. هنوز سایپا مشخصات دقیق فنی و بها تمام شده سایپا رهام را اعلام نکرده است، اما براساس بها گذاری های اخیر همین خودروساز، نظیر ارزش 67 میلیون تومانی سایپا کوییکR می اقتدار حدس زد که اصلی خودرویی در محدوده قیمتی 90 الی 130 میلیون تومان مواجه خوا هیم بود. پیشرانه 1.5 لیتری سایپا شاهین، 110 اسب بخار قدرت را اهمیت گشتاور 165 نیوتن متری در اختیار عضو قرار می دهد و دارای جعبه دنده دستی به بازار خواهد آمد. همان طور که میدانید، چند ماهی میباشد که خودروی جدید شاهین سایپا توسط همین خودروساز دولتی به بازار خودروی مرزوبوم عرضه شده است. به طور شبیه قطر کوچکتر (Minor Diameter) بخش اعظم از قطر بزرگتر (Major Diameter) در اثر گرما منبسط می شود، چون در برآمدگیهای سوراخ گژن پین تراکم بیشتری وجود دارد. به طور کلی قطعات متحرک موتور که مسافت کمی هم مهم قطعات مجاور خویش دارند به جهت عملکرد بیشتر، طول عمر خوب تر و بازده فراتر نیاز به عامل ها کاهش دهنده اصطکاک و سایش سطح های دارند. در شرایط ترمز هوایی، بالهی عقب با زاویه ۴۹ درجه بالا میایستد تا هرچه سریعتر خودرو متوقف شود. پیستون نه صرفا در معرض نیروهای عمودی در زمان احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر و تحول مداوم زاویه میله اتصال هم در آن موثر است. حلقه پیستون حلقهای است که داخل شیارهای حلقه قرار میگیرد. اگر علاوه بر خروج دود آبی از اگزوز، صدای غیر عادی در کارکرد موتور وجود داشته باشد، و یا این که موتور بد عمل نماید (تک کارکند)، احتمال شکستن حلقه پیستون را نیز می بایست پیستون تبریز خودرو در نظر گرفت. والاس در هنگام رانندگی مهم جگوار XJ220 قدرتی مثل شیرون در اختیار نداشت و از لحاظ آیرودینامیک هم، اهمیت ایراداتی روبرو بود. لطفا در حیث داشته باشید که زومیت در شکل مشاهدهی بینش مغایر قوانین سایت، این حق را دارد که نگرش عضو را فارغ از اطلاع پیشین پاک کند. مأموریت شیرون رسیدن به شتاب بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فارغ از هیایو و نا مرتب کاری است. ۲.۵ ثانیه برای وصال به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به اندازه است. برای اطلاع از قیمت روز این.. شیرون در کاهش از ۱۳.۵ ثانیه به شتاب ۳۰۵ کیلومتربر ساعت میرسد. دارای اینکار وضعیت رانندگی نهایت شتاب ماشین پس از بررسی بخشهای متفاوت از پاراگراف عمر و موقعیت تایرها بهکار میافتد. این شیارها در مواقع پاره شدن تسمه تایم هم مانع از برخورد سوپاپها اساسی تراز پیستون میشوند. اما نهایت شتاب شیرون در وضعیت معمولی به ۳۸۰ km بر ساعت محدود شده هست و برای آزاد نمودن کل پتانسیل همین شاهکار مهندسی، بایستی از کلید منحصر به فرد تعبیه شده در زیر صندلی راننده و لبه در استعمال کرد. به جهت انجام مقایسه در همین تحقیق از تست رادیوگرافی استفاده شده است. امروزه در خودرو های سواری، از پیستون های آلومینیمی، به عامل سبکی و انتقال حرارت بهتر، به کارگیری می گردد، که به دو طرز ریختگی یا این که آهنگری ساخته می شوند. در این حالت فشاری هم اندازه ۲ جی ایجاد میشود که دو برابر ترمزگیری ماشین های بی آلایش است. اما پیستون های آلومینیومی که عمدتا در ماشین های سواری کاربرد دارا هستند نیز خود به دو طرز ریختهگری و آهنگری تولید میشوند. به تیتر رابط در بین همین دو قطعه است. به جهت همین منظور، در دیفیوزر سپرجلو دو بالهی هیدرولیک نصب شده است. همچنین به جهت در اختیار گرفتن خوب تر روغن از یک منبسط کننده فنری در پشت رینگهای روغن و بغل رینگیهای فولادی آب کروم شده به کار گیری میشود. برای از بین بردن همین مشکل به این معنی که تولید ادغام سوخت و هوای فشرده و پرهیز از گیرکردن پیستون باطن سیلندر ، قطر پیستون را تا آنجا که به بدنه سیلندر گیر نکند بزرگ درست می کنند و برای ساخت ادغام فشرده سوخت و هوا از رینگ های ظرافت در دیواره پیستون استعمال می کنند. تک تک قطعات موجود در این خودرو، از چراغهای تعرضآمیز LED جلو تا سیستم پیچیدهی خنک کننده، ترمزهای تبارک و بالهی غول پیکر عقب همگی مسئولیتی اهمیت برعهده دارند. پس می بایست پیستونی به شدت پهن و پهناور اصلی شاتونی بسیار بلند داشته باشند تا بتوانند قدرت فراوان متعددی را ایجاد کنند . همانطور که اشاره شد، تعادل داونفورس بخش مهمی از آیرودینامیک است، براین اساس حیاتی فعال نمودن وضعیت رانندگی غایت سرعت و کاهش ارتفاع بالهی عقب، دانفورس جلوی خودرو هم باید کمتر پیدا کند.

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *