این ناحیه میباشد که اکثر بسط می یابد و بنابراین از قسمت تحت پیستون یک مخروط به داخل تولید می شود تا فاصله بیشتری در بین همین تاج و رینگ پیستون در اطراف سطح بالا تولید شود. بدین مضمون‌ که تکه هایی از بدنه پیستون آنقدر داغ شده اند که بصورت پولکهای نخ نما در آمده اند و درصورتیکه همین موتور به جهت مدت طولانی مورد به کارگیری قرار بگیرد احتمال دارد لکه های داغ بر آن تولید شدن و می تواند سبب شکاف شدن بخشی که بطرف خروج دود قرار دارد شود و در غایت به از کار افتادن موتور منجر شود . در بعضی از مواقع نیز شمع یا سوپاپ شكسته و میان سر پیستون و اتاق احتراق می افتد و منجر سوراخ شدن آن می گردد . البته در بعضی موتورها مثل موتور پراید، به واسطه مدل جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی چنانچه تسمه تایم در بدور بالا نیز پیروزشود سبب ساز بازخورد همین دو کاربر به هم دیگر نمی شود ولی در عمده خودروها مانند خودروهایی که از موتورهای پژویی به کارگیری میکنند، در صورتی که همین حادثه بیافتد مسلما خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد شد. می بایست توجه بسیار به کار آورد که اگر سر سیلندر تراش می رود چون قسمتی ولو کم از ضخامت آن ناچیز می وشد باعث ناچیز شدن محیط احتراق و بالا رفتن نسبت چگالی موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یکی از آنان گرم شدن بیش از اندازه موتور می باشد هر چندین در این شرایط شتاب موتور هم بالا می رود ولی به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . اهمیت توجه به شكل (5) ، ملاحظه مي شود كه در زمان بالا رفتن پيستون مقداري گاز متراكم شده بين رينگ و پيستون قرار گرفته و سبب باز شدن رينگ مي گردد در اين صورت رينگ مهم نيروي بيشتري به جداره سيلندر چسبيده و از خروج سوخت و هواي فشرده جلوگيري مي كند. از مهمترین قسمت های پیستون ، مرحله بالایی آن می باشد ، صورت سطح بالای پیستون بر شیوه احتراق ترکیب سوخت و هوا اثر می گذارد و اگر تراز بالایی پیستون به خوبی طراحی شود اختلاط ترکیب سوخت و هوا خوبتر شده و منجر تولید توان بهینه می شود. 8- ترک شدن پیستون : در اثر مصرف مضاعف سوخت یا روغن سوزی بر بر روی پیستون ها ، كربن میبندد كه در اثر حرارت سرخ شده و باعث سوراخ شدن كف پیستون میگردد پیستون قطار . 7- چسبیدن پیستون به سیلندر : اگر درصورتی که در صورتیکه در‌صورتی‌که در صورتی‌که در سیستم خنك كننده اشكالی به وجود آید و گرمای موتور به عللی بیش از حد ، بالا برود ( مانند بریدن تسمه پروانه ، فقدان روغن در كارتل بر اثر سوراخ شدن ، یا کمبود آب در سیستم ) سبب ساز چسبیدن پیستون به سیلندر میگردد . فساد رینگها و نقص عملکرد آنها ممکن هست در اثر نقص مونتاژ موتور باشد. در اینجا بیشتر به بررسی وب وب سایت خلاصی پیستون در سیلندر.

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *