در دوره های سرد سال از انرژی گرمای زمین برای گرمایش استفاده می شود. خصوصیات اخلاقی افراد مختلف حاضر در خانه می تواند بر تعیین سبک و چیدمان مورد نظر تاثیر زیادی داشته باشد. از آن جایی که یک ساختمان با هر نوع کاربری اعم از مسکونی یا تجاری روزانه محل تردد افراد زیادی است بنابراین طراحی لابی نگهبانی یکی از بخش های مهم ورودی ساختمان است. هر یک از این دسته افراد با توجه به شرایط و رتبههای اجتماعی زمان بیشتری یا کمتری را در محل اداری حضور پیدا طراحی فضای داخلی تجاری و اداری میکنند. در این مقاله قصد داریم تا این افراد را بصورت دقیق در یک اتاق، و منحصرا اتاق مدیریت در نظر گرفته و با توجه به نوع حضور آنها در محیط اتاق مدیریت به یک نگاه کلی از چگونگی دکوراسیون اتاق مدیریت دست یابیم. در این مقاله درباره نکات مهمی در زمینه طراحی دفتر اداری صحبت کردیم. اگرچه عده بسیاری از افراد جامعه برای جذابیت و ظاهر محیط کار خود اهمیت زیادی قائل نمی شوند اما طراحی فضای اداری کلاسیک کمک خواهد کرد تا علاوه بر جذابیت محیط های اداری، روحیه کارکنان آن محیط اداری را بالا برده و همچنین انرژی آنها را برای رونق بیشتر کسب و کار و ارائه خدمات افزایش می دهد.

مبلهای قرار گرفته در اتاق مدیریت باید قابلیت ایجاد حس راحتی را در کارمندان داشته باشند و همچنین امکانات پذیرایی مناسب برای استفاده شخصی یا پذیرایی از میهمانان افتخاری مهیا گردد؛ مانند محلی که بصورت مخفی ولی با امکانات سلف سرویس در اتاق مدیران تعبیه میشود تا مانع از ورود و خروج افراد حین جلسات مهم شود. از مهمترین مواردی که در طراحی دکوراسیون اداری باید به آن توجه ویژهای داشت، نورپردازی می باشد، زیرا باید نورپردازی در یک محیط به گونه ای انجام بگیرد که بدون خیرگی و سایه انداختن باشد تا از این طریق بتواند سطح مناسبی برای فعالیت های روزانه کارمندان فراهم کنند و برای میز کار و میز کنفرانس نورپردازی خوبی در نظر گرفته شود. درو اقع محیط دفتر کار اداری باید به گونه ای دکوراسیون شود که به محض دیدن آن متوجه تجاری بودن آن شد. همچنین مهم است ابزارها و لوازم باید در جهت سهولت امور و در دسترس مدیر قرار بگیرند تا خواستههای کارمندان به راحتی صورت پذیرد. یکی از مهم ترین عنصرهایی که در زیبایی دکوراسیون اداری تاثیر بسیار زیادی دارد رنگ محیط است و این عنصر در قسمت هایی نظیر سقف، کف، دیوارها، مبلمان و لوازم کاربردی و تزیینی نمایان می باشد.

کاربردی بودن فضاها اگر چه اهمیت دارند ولی در این واحدها، زیبایی حرف اول را میزند. دسترسی سهل و آسان به آرشیو و فایل های مورد نیازتوسط کارکنان، سیرکولاسیون و دسترسی مناسب به بخش های مختلف محل کار و به کارگیری المانهایی زیبایی شناسی، محیطی مطلوب و بهینه برای کار ایجاد خواهد کرد. شاید اتاق مدیریت در بین فضاهای اداری، کم ترددترین محل خواهد باشد، اما دلیل نمیشود که به دکوراسیون آن توجه نشود. در مورد این سوال می توان گفت که طراحی داخلی لابی مسکونی امروزه به عنوان یکی از اصول در ساخت آن ها مورد توجه می باشد و ساختمانی هایی که تعداد واحدهای آن زیاد می باشد، باید یک لابی برای انتظار داشته باشند. برعکس منزل مسکونی، که سلیقه شما حرف اول را در آن میزند، در ساختمان اداری باید منطقی و هوشمندانه تصمیم گرفت. موادی مانند سنگ ، چوب های تیره و الیاف طبیعی برای مبلمان ، و همین طور وسایل نرم و سبک برای فضاهای اداری انتخاب های بسیار خوبی هستند. با توجه به روند صعودی که در طراحی ساختمان ها مشاهده شده است به طور حتم ظهور مجتمع های بلند در گوشه و کنار شهر ها به چشم می خورد. از میان سالنها و سایر اتاقها که میگذرد، تفاوت آنها را با اتاق مدیر در همان نگاه اول متوجه شود و پس از ورود به دفتر مدیریت علاوه بر حس راحت بودن کنار بالاترین فرد مجموعه، احساس دیسپلین و شاخص بودن فرد روبروی خود را بخوبی درک کند.

به همین سبب لازم است که ارتباط مستقیمی بین مدیریت مجموعه، میز منشی، مسئول دفاتر و اتاق جلسات باشد. البته لازم به ذکراست تمام اصول فوق در تمام ساختمان هایی که توسط آرجنت تولید شده پیدا نمی شود. در بعضی از اتاقها به خاطر وجود فضای کافی، اتاقهای مجزا و یا شیشهای برای برقراری جلسات با کارمندان و یا اعضا هئیت مدیره وجود دارد که نقش تعیین کنندهای در بهتر دیده شدن اتاق مدیریت دارد. محیط تأثیر مستقیم بر سلامتی ما دارد و توجه به عناصر طبیعی در فضاسازی محیط این مجموعه احساس خوبی از سلامتی و تندرستی در کاربران ایجاد می کند. به همین منظور می توانید یک آمار کلی از مراجعین به هتل جمع آوری نموده و گروه سنی اغلب مراجعین را مبنا قرار دهید. پاسخ ما این است که منظور از نظم، نظم اداریست که رعایت اصول اولیه چیدمان در آن رعایت شده باشد. قبل از پاسخ به این سوال نکتهای را بیان میکنیم: منظور از دکوراسیون اتاق مدیریت، اتاقها و دفاتر مدیرانی است که مجموعه خصوصی خود را دارا میباشند؛ چرا که ادارات دولتی و سازمانهای وابسته از یک متد و اصول روتین استفاده میکنند و امکان ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون و چیدمان این محیطهای اداری کم و محدود است.

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *