همچنین از سوی دیگر دارای توجه بهنصب سیستم CVVT شاهد ضعف و بهاصطلاح ناچیز آوردن اتومبیل در روزگار استعمال از کولر نبودیم. باتوجه بهاینکه مهندسان تحقیقات موتور درصدد سبکسازی و کاهش تراکم قطعات برآمدند، بدین ترتیب میتوان شاهد قدرت و گشتاور اکثر از این موتور کمحجم بود. اهمیت توجه بهاینکه هر خودرو 15 دقیقه در اختیار اصحاب رسانه قرار داشت و از ابتدا خودروها اساسی کولر واضح تست شد، دمای موتور از 79 مرتبه فراتر نرفت که خویش موجب کاهش خرابی قطعات دوار و با موتور نیز خواهد بود. زیرا سیستم در اختیار گرفتن پایداری الکترونیکی این اتومبیل براساس حرکتهای نمایشی و شبیهسازی تست گوزن (موس) که توسط خبرنگار روزنامه «دنیایخودرو» انجام شد، بهلحاظ ایمنی در تراز بالایی قرار دارد. گیربکس پنجسرعته دستی به جهت انتقال توان بهچرخهای جلو اصلی ضرایب کوتاه، عجله بهتری را به جهت خودرو مهیا آورده میباشد و سیستم کلاچ تارا نیز نسبت بهسایر محصولات تیم صنعتی ایرانخودرو اهمیت مکانیزم نرمتری یار شده می باشد تا در راستای رانندگی راحت، امتیاز بالایی را به دست آوردن کند. کلاستر (مجموعه پشت آمپر) اساسی تلفیقی از آنالوگ و صفحهنمایش دیجیتالی همپا هست و غربیلکفرمان تارا هم خوشفرم و شبیه اتومبیل های بهروز بوده و دکمههای کروزکنترل، لیمیتد و در اختیار گرفتن سیستم صوتی بر روی آن تعبیه شده است. پژو ۲۰۶ به ادله بوش خشک بودن سیلندرها، امکان خوبی برای توربو شدن دارااست و به گفتهی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 اساسی ۱.۶ لیتر حجم، توان پرخوران تا ۳۰۰ اسببخار را به ملازم پیستون و شاتون استاندارد کارگاه دارد! گاه همین خاص بودن می تواند به سوار شدن بر یکی از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب ورژن ای متفاوت از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. نه تیپ ۲ میباشد و نه تیپ ۵، نیکی افت کیفیت را به خویش چشم و نه این که ترمزهای عقبش کاسه ای شده باشند! میل لنگ TU5 ایجاد عظام، مطلوب به جهت پژو 206 تیپ 5 است. به جهت شروع به یک ۲۰۶ تیپ ۵ سرحال و خیس و تمیز نیاز دارید، پیشنهاد میکنم بیشتر در جستجوی مدلهای ساخت ۱۳۸۵ به زیر باشید، در صورتی که از لحاظ فنی و شاسی سلامت باشند، به چند عامل برای تقویت مناسبتر هستند. از مهمترین ویژگیهای کابین تارا که می توان امتیاز بالایی در همین بخش بهآن داد، صندلی راحتتر نسبت بهسایر محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو، دسترسی آسان بهتنظیمات سیستم تهویهمطبوع، زاویه مطلوب امر نسبت بهقرارگیری راننده و سهولت در ورود و خروج از کابین ماشین است که نشان از ارگونومی مناسب همین اتومبیل دارد. اما ماشین مورد تست، فاقد دریچههای سیستم تهویهمطبوع برای سرنشینان عقب بود و تارا در دوران تست رانندگی بوسیله خبرنگار روزنامه «دنیایخودرو» بهلحاظ عایقبندی صدا و حرارت امتیاز بالایی را به دست آوردن کرد. به جهت خلوتتر شدن فضای داخلی نمایشگر هفتاینچی لمسی در کنسول میانی تعبیه شده که در زیر آن نیز تنظیمات سیستم تهویهمطبوع سهدایرهای چشمنواز است. پایین چهره تعرضآمیز تارا قلب تپندهای قرار گرفته که فراوان آشناست. گرچه پیشرانههای محصولات پژو در ایران بهموتورهای گرم مشهور بودند و در کمترین دوران ممکن معیوب میشدند، البته در پیشرانه تارا به جهت نخستینبار از رشته دمنده به کارگیری شده هست که در عقب رادیاتور و در جلو موتور قرار دارد. تغییراتی در نسبت کورس پیستون بهقطر پیستون، تغییر و تحول در به کارگیری از متریال سبکوزن به جهت طراحی پیستون و رینگپیستون منتج بهافزایش توان موتور شده است. براین اساس TU5 به TU5 پلاس تغییر و تحول نام اعطا کرد و آنچه پیشرانه تارا را تشکیل میدهد، TU5 پلاس یا این که TU5P است. جلوپنجره ششضلعی همین اتومبیل با خطوط تیز روی کاپوت چهرهای مهاجم را بهنمایش میگذارد و بهگفته طراحان گروه صنعتی ایرانخودرو چهره تارا اهمیت استعمال از اِلِمانهای بر روی چهره یوزپلنگ ایرانی رخ گرفته است. مانیفولد دود استاندارد در سطلزباله جای میگیرد و از هدرز و داون پایپ توربو استفاده میشود. در یک نگاه کلی به طراحی ظاهری H30 کراس، میتوان گفت که با یک خودرو بی آلایش ولی کهن مواجه هستیم که صرفا بخش دیدنی نمای جلویی این خودرو، چراغهای زاویهدار و مه شکنهای کرومی آن است؛ بخش جانبی همین ماشین هم به لطف استعمال از فلاپهای تیرهرنگ پلاستیکی مقداری جوانپسند به حیث میآید، ولی بازهم سایز ریز چرخها آزاردهنده است. پیشرانه این خودرو حتی در مقایسه اصلی دیگر پیشرانه گروه PSA موجود در کشور، بالاتر است که البته دارای سیستم کاری در حیث گرفتهشده و طراحیشده به جهت آن سازگار است؛ ولی همین گرمای بالا باعث میشود تا نسبت به کیفیت روغن پاره ای اهمیت باشد. در این قسمت، یک نمایشگر دایرهای در فی مابین دو دایره کناری که دکمههای در دست گرفتن سیستم تهویهمطبوع بر روی آن قرار گرفتهاند، جلبتوجه میکند. همین خودرو در سگمنت J و در مقام شاسی بلندهای ریز قرار میگیرد ولی در حقیقت همانطور که گفته شد، تقریبا بعد ها و ظاهر همین ماشین اهمیت هیچ یک از کلاسبندیهای جهانی سازگار نیست؛ طوریکه حجم کلی بدنه یادآور ماشینهای هاچبک بوده البته ارتفاع سیستم تعلیق، باربند نصبشده بر روی سقف و فلاپ های اطراف اتومبیل تداعیکننده خودروهای کراس اوور است. از مهمترین آپشنهای تارا دستی میتوان بهسیستم ترمز چهارچرخدیسکی حیاتی سیستمهای ABS، EBD، ESC، TCS، HBA، HSA، دو ایربگ، دستور برقی، کروز کنترل، سیستم مالتیمدیا، آینهجانبی برقی و راهنمادار، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه راننده مجهز بهآنتی تریپ، ایموبلایزر، قفل مرکزی اصلی ریموت، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، تنظیم طول ستون فرمان تلسکوپی، صندلی راننده کلیدی ششحالت تهیه و تنظیم دستی و سرنشین جلو حیاتی چهار حالت، پشت سری صندلیها قابل تهیه و صندلیهای عقب تاشو به جهت تولید فضای بخش اعظم توشه و سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS اشاره کرد. اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون پارس tu5 بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *