بازاریابی در مقابل تبلیغات: تفاوت چیست؟
تبلیغات شامل شرکتی است که می تواند پیام خود را در مقابل مخاطب هدف دریافت کند. بازاریابی بسیار وسیع تر است: کلیه جنبه های تبلیغات را شامل می شود ، اما همچنین تحقیقات لازم جهت ارائه خدمات مناسب به آن تبلیغات ، قیمت گذاری آن کالاها و خدمات به صورت رقابتی و نظارت بر اثربخشی همه تلاش های مرتبط انجام می شود.

به دلیل ریشه های عمدتا باینری زبان انگلیسی ، ما اغلب دو کلمه داریم که بصورت متقابل از آنها استفاده می کنیم.

در بیشتر موارد ، این مترادفات شبه مترادف هر کدام از یکی از دو منبع زبانی اجدادی ما ناشی می شوند: لاتینات (یعنی لاتین ، که اغلب از طریق فرانسوی صورت می گیرد) یا آلمانی (می دانید ، آنگلوس ، ساکسون ها ، وایکینگ ها و غیره).

به همین دلیل است که کلمات مانند “صندلی” و “صندلی” اغلب با تعویض لیبرال استفاده می شوند. صندلی لاتین است. صندلی آلمانی است.

هنگامی که شروع به جستجو کردید ، این خواهران و برادران گام به گام را در سرتاسر زبان ما پیدا می کنید ، و نه فقط در اتاقهای نشیمن ما (گرچه فرش (آلمانی) و فرش (لاتین) به ذهن می پرید).

درد (آلمانی) و درد (لاتین) داریم. ما پاسخ (G) یا پاسخ (L) می دهیم؛ چیزی بزرگ (G) یا بزرگ (L) ، کوچک (G) یا ریزه اندام (L) است.

هنگامی که عشق (G) پیدا می کنیم و احساس دوست داشتنی (L) می کنیم ، به ازدواج یا ازدواج (L) ، که حلال است (G) و قانونی است ، امیدواریم که اشتباه نکنیم (G) یا خطایی (L) ، برنامه ریزی برای جشن سالانه (G) یا سالانه (L).

اگرچه ، بازاریابی و تبلیغات از ریشه های مختلفی برخوردار نیستند (هر دو لاتین هستند) ، ما اغلب این کلمات را بطور متقابل اشتباه می کنیم و از آنها استفاده می کنیم. با این حال ، آنها مترادف نیستند.

در حقیقت ، تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات بسیار بیشتر از آن است که بین صندلی و صندلی وجود داشته باشد ، بنابراین بهتر است آنها را اشتباه نگیرید.

بازاریابی در مقابل بازاریابی و تبلیغات
وقتی به دنبال درک تفاوت های ظریف زبان هستم ، همیشه با فرهنگ لغت شروع می کنم.

طبق فرهنگ لغت آمریکایی جدید آکسفورد ، تبلیغات “فعالیت یا حرفه تولید تبلیغات برای محصولات یا خدمات تجاری است”.

همین منبع بازاریابی را “اقدام یا تجارت تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات ، از جمله تحقیقات بازار و تبلیغات” توصیف می کند.

به عبارت دیگر ، تبلیغات شامل ایجاد و توزیع محتوا است که به دنبال گسترش آگاهی در مورد برخی محصولات یا خدمات است.

در عوض ، بازاریابی بسیار گسترده تر است.

این شامل کلیه جنبه های تبلیغاتی است ، اما همچنین شامل تحقیقات مورد نیاز برای ارائه خدمات مناسب به آن تبلیغات ، قیمت گذاری آن کالاها و خدمات به صورت رقابتی و نظارت بر اثربخشی همه تلاش های مرتبط می باشد.

به عبارت ساده ، مسلماً تبلیغات تابع بازاریابی است.

کاتلین بوث ، مدیر بازاریابی در Atilla Security مستقر در مریلند ، تأکید می کند “تبلیغات زیرمجموعه بازاریابی است.”

او می داند که بازاریابی متمرکز بر “انجام نوعی تغییر در مخاطبان شما” است ، خواه این تغییر در دانش ، آگاهی یا اعتقاد باشد.

كاتلین می گوید: “تبلیغات ، درمورد پرداخت پیام برای پیشبرد پیام خود در مقابل مخاطبان خود است تا بتواند این تغییر را به وجود آورد.”

“تبلیغات ، طبق تعریف ، به نوعی معامله نیاز دارد. لازم است پرداخت شود. ”

در مقابل ، بازاریابی بدون تبلیغات قابل انجام است. فقط برایان هالیگان سؤال کنید.

بازاریابی ورودی و تبلیغات
بنیانگذار و مدیرعامل HubSpot برایان هالیگان HubSpot را برای تمرکز بر بازاریابی ورودی شروع کرد.

بازاریابی ورودی به طور طبیعی تلاش می کند تا مردم را به واسطه محتوا به جای اینکه زندگی خود را با وارد کردن پیام های شما مختل کند ، جذب کند تا آن را وارد کنید ، زیرا روش های تبلیغاتی سنتی شناخته شده است.

این روش تقسیم واضح تر بین تبلیغات و بازاریابی را نشان می دهد.

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *