موفقیت در خرید کارخانه با دانستن نکات حقوقی

چه در صنعت تولید مستقر باشید و چه بخواهید برای اولین بار وارد آن شوید ، خرید یک کارخانه تولیدی موجود می تواند یک استراتژی عالی سرمایه گذاری و رشد باشد.

مانند هر صنعت ، یکسری فاکتورهای حقوقی وجود دارد که شما باید هنگام خرید کارخانه در نظر بگیرید ، بنابراین یک ایده عالی است که قبل از خرید از یک مشاور حقوقی مشاوره بگیرید.

به جهت راهنمایی خوانندگان این نوشته لازم دانستیم به این نکته هم اشاره کنیم که چون خرید و فروش کارخانه یک فرایند است در مراحل اولیه به بررسی وب سایت هایی که معمولا در صفحات اولیه گوگل قرار دارند و اعتبار بالایی هم دارند از جمله ایران کارخانه سفارش می گردد.

در ضمن جا دارد بیان کنیم که این مقاله ترجمه یکی از وب سایت های معتبر انگلیسی زبان است که آدرس اینترنتی آن در پایین صفحه درج شده است.

حال ، در اینجا چند کار برای انجام یک کار تولیدی وجود دارد:

اهتمام کافی

مهمترین قسمت خرید هر مشاغل این است که بدانید دقیقاً برای چه مبلغی هزینه می کنید. این به معنای بررسی دقیق تمام جزئیات کسب و کار و اطمینان از جمع شدن اعداد است. به نفع فروشنده است که تا آنجا که ممکن است کسب و کار را بفروشد ، بنابراین باید مطمئن شوید که همه آنها به شما می گویند دقیق است.

بدون شک ، شما باید اسناد متعدد را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. همچنین با جستجوی رقبای موجود در منطقه ، چقدر در موقعیت کسب و کار قرار بگیرید و اگر بیشتر درآمد کسب و کار از طریق یک یا دو مشتری بزرگ تأمین می شود ، فکر کنید که اگر تجارت آن مشتری ها را از دست بدهد چه اتفاقی می افتد؟

تمام تجهیزات ، ماشین آلات و موجودی را کاملاً بررسی کنید

ارزش کارخانه ، تجهیزات و سهامی که به عنوان بخشی از مشاغل خریداری می کنید ، قسمت عمده ای از هزینه کلی خواهد بود ، بنابراین باید مطمئن شوید که برای دارایی هایی که دریافت می کنید قیمت مناسبی را پرداخت می کنید.

اطمینان حاصل کنید که سن و شرایط کلیه ماشین آلات ، کمیت و کیفیت تمام موجودی کالا و همچنین اقلام مالکیت معنوی مانند وب سایت کسب و کار و هر گونه حق ثبت اختراع را بررسی کرده اید. فقط به ارزش فروش این موارد توجه نکنید (به یاد داشته باشید ، آنها می خواهند بهترین قیمت را برای آنها بدست آورند). در صورت لزوم ، می توانید این موارد را توسط شخص ثالث بررسی کنید.

حتماً گواهینامه های لازم را داشته باشید

ممکن است تجارت تولیدی که قصد خرید آن را دارید به مجوزها یا مجوزهای خاصی نیاز داشته باشد. اگر تجارت شامل بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی باشد ، ممکن است الزامات صدور گواهینامه وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که این کار با خیال راحت انجام می شود. اطمینان حاصل کنید که قانون مربوطه را که در صنعت و ایالت شما اعمال می شود ، بررسی کرده اید.

اختلافات و حل اختلاف

اختلافات به دلایل مختلفی ممکن است بوجود بیاید. به طور معمول ، این موارد مربوط به حقایق مربوط به تجارت و ارزش آن است. برخی از نمونه های معمول عبارتند از:

درباره مشاغل: جایی که ممکن است فروشنده از مشتریانی که با آنها دوست هستند خواسته باشد سفارشات اضافی و کلان را در دوره دقت به منظور افزایش مشاغل انجام دهند ، در غیر این صورت فروشنده ممکن است آنچه را که در نظر گرفته شده است نادرست معرفی کند.

درباره ارزش سهام و سهام: در جایی که خریدار انتظار سهام بیشتری را داشت یا قرارداد به اندازه کافی مشخص نبود که سهام چگونه ارزیابی می شود.

درباره آنچه که فروخته می شود: گاهی اوقات یک قرارداد تهیه شده ضعیف در مورد مالکیت معنوی مانند نام تجاری ، وب سایت ، آرم و حق ثبت اختراع مشخص نخواهد شد.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف ، داشتن پیش نویس اسناد وکیل تجاری و همچنین بررسی کامل قرارداد و سایر اسناد قبل از خرید نهایی است.

در صورت بروز اختلاف ، وكیل می تواند در حل آن به شما كمك كند. آنها می توانند در مورد بهترین راه حل برای شرایط شما ، از جمله مناسب ترین راه حل اختلاف ، به شما مشاوره دهند.

مشاوره حقوقی

این می تواند مهمترین قسمت فرآیند باشد. اگر در مورد هر چیزی مطمئن نیستید ، وکیل شما می تواند شما را به مسیر درست هدایت کند و همانطور که در بالا ذکر شد ، آنها برای تهیه و بررسی اسناد مهم ضروری خواهند بود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز آنطور که باید باشد.

هنگام خرید مشاغل تولیدی ، از مشاوره یک وکیل تجارت خوب استفاده کنید. آنها می توانند در هر مرحله به شما کمک کنند و می توانند اطمینان حاصل کنند که هیچ چیز از قلم نیفتاده و فراموش نمی شود.

منبع یا source : https://blog.matthews.com.au/points-consider-buying-manufacturing-business

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *